Σάββατο 14 Ιουνίου 2008

ΝΟΖΕΜΙΑΣΗ - Nosema Apis -ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ - ΙΣΤΙΑΙΑ

Ο Μαιος του 2007, μου επιφυλασσε μια πολυ δυσάρεστη εκπληξη.
Απο το συνολο των 280 κυψελων που ειχα κατα την περιοδο 2006-2007, εχασα 170 κυψέλες λογω των διαφορων παθησεωντων μελισσων, με πιο σοβαρη παθηση αυτην της Νοζεμιασης, οφειλομενη στα σποριδια Nosema Apis.

Παρατηρουσα τα εμφανη συμπτωματα της Νοζεμιασης οπως:
-Την υπαρξη περιττωματων στα καπακια των κυψελων, στην σανιδα πτησης, αλλα και στην γυρω περιοχη (τζαμια αυτοκινητου κλπ).
-Οι μελισσες βρισκοταν μπροστα στις κυψελες παρουσιαζοντας τρεμμούλα.
-Οι μελισσες παρουσιαζαν σοβαρη νωθροτητα σε μεγαλο ποσοστο.

Ενοιωθα τοσο απογοητευμενος, και σκεφτομουν αν πραγματικα αξιζε τον κοπο να συνεχισω την προσπαθεια διατηρησεως του μελισσοκομιου κατω απο τετοιες συνθηκες.
Για χρηση χημικων σκευασματων για την καταπολεμηση της παθησης, ουτε λογος να γινεται, καθως τοσο εγω οσο και η οικογενεια μου ειμαστε φανατικοι πολεμιοι των χημικων, και δεν θα ηθελα με κανενα τροπο, το μελι που τρωνε τα παιδια μου και οι φιλοι μου να περιεχει καταλοιπα χημικων σκευασματων.

Θυμηθηκα μια δημοσιευση του Μελισσοκομικου Βηματος, στο οποιο αναφεροταν οτι καποιοι μελισσοκομοι ειχαν χρησιμοποιησει φυτικα προιοντα Αλόης Βερα, και ετσι ηλθα σ' επαφη με το ΚΕΝΤΡΟ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ.

Η αρχικη μου σκεψη ηταν να κανω μια δοκιμαστικη εφαρμογη και να πειραματισθω σ' ενα μικρο αριθμο κυψελων για να δω τα αποτελεσματα πρωτα, πριν προχωρησω σε μια γενικευμενη εφαρμογη.

Μιλωντας ομως με τον Αλέξανδρο, εντυπωσιασθηκα απο το παθος με το οποιο μιλουσε για την αποτελεσματικοτητα της Αλοης Βέρα, οπως εντυπωσιασθηκα απο το γεγονος οτι δεν εκανε καμμια προσπαθεια να εκμεταλλευτει το γεγονος οτι βρισκομουν σε απογνωση, και παρα το γεγονος οτι μιλουσα μαζι του για πρωτη φορα, μου προσφερε τα προιοντα 43% φθηνοτερα απο τις τιμες Λιανικης πωλησεως των προιοντων, πραγμα που οπως εμαθα αργοτερα, αυτες τις τιμες τις απολαμβανουν μονο οι συνεργατες της εταιριας την οποια εκπροσωπει το ΚΕΝΤΡΟ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ και ο Αλεξανδρος.

Αξιολογωντας και το κοστος, υπελογισα οτι αυτο αντιστοιχουσε γυρω στο ενα ευρω περιπου ανα κυψελη, και ετσι αποφασισα να προμηθευτω προιοντα για την πληρη καλυψη του μελισσοκομειου.

Ενα αλλο γεγονος που συνετελεσε στο να παρω αυτην την αποφαση ηταν πως κανοντας μια δοκιμη σε ενα μικρο αριθμο κυψελων, εαν ειχα επιτυχη αποτελεσματα, αυτα θα τα εβλεπα μετα απο μερικες εβδομαδες, και ετσι θα ειχα καθυστερησει παρα πολυ για την αποκασταση της υγειας των μελισσων απο τις υπολοιπες κυψελες.

Αλλωστε τι ειχα πλεον να χασω?
100-200 ευρω? Χιλιαδες ευρω ηδη ειχαν χαθει μεχρι τωρα.

Με αυτες τις σκεψεις απεφασισα την προμηθεια Χυμων Αλοης Βερα Νο 15, για να πραγματοποιησω τις προτεινομενες εφαρμογες στην προσπαθεια του να απαλλαγω απο την Νοζεμιαση καθως και απο τις αλλες παθησεις που μαστιζαν τα μελισσια μου.

08/05/ 2007 Ξεκινησα τις εφαρμογες ως εξης:
1η Εφαρμογη - ΔΙΑ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΧΥΜΟΥ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ ΝΟ 15 ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ

11/05/ 2007. Πρωτη Επιθεωρηση, κατα την οποια παρατηρηθηκαν:
1) Σταματησε το τρεμουλο των μελισσων
2) Ολες οι μελισσες αρχισαν να παρουσιαζουν αυξημενη ζωηροτητα.
3) Τα συμπτωματα Νοζεμιασης μειωθηκαν κατα 50%

11/05/ 2007.2η Εφαρμογη. - ΔΙΑ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΧΥΜΟΥ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ ΝΟ 15 ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΣΙΑ.
20/05/2007. Επιθεωρηση κατα την οποια παρετηρηθηκαν:
1) Νοζεμιαση - ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ
2)Εντονη δραστηριοτητα ολων των μελισσων, με εξαιρετικη ευεξια.

Τα αποτελεσματα μου φαινοταν απιστευτα. Βλεποντας τις μελισσες να εχουν ανακτησει την χαμενη ζωτικοτητα τους, τις κυψελες πεντακαθαρες πλεον και χωρις υπολειματα περιττωματων, σε συνδυασμο με την εξαλειψη των αλλων παθησεων, σκεφθηκα πως αν συνεχισω τις εφαρμογες με τα προιοντα Αλοης Βερα, και εχω πλεον και αλλα χειροπιαστα αποτελεσματα, πιθανον να ηλθε η ωρα που οι μελισσοκομοι θα αρχισουν να βλεπουν πολυ καλυτερες ημερες.

Εδω θα σας αποκαλυψω και ενα δικο μου μικρο "μυστικο". Αντι να κανω τις προτεινομενες εφαρμογες απο το ΚΕΝΤΡΟ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ ανα 6 ημερες, απο τον φοβο και την ανασφαλεια που ενοιωθα εκανα τις εφαρμογες ανα 4 ημερες. Μου βγηκε σε καλο ομως.

Σημερα, ενα χρονο μετα απο τις συνεχεις εφαρμογες, και εχοντας φθασει να εχω πανω απο 150 κυψελες, διωροφες και τριωροφες με πανω απο 10 πλαισια, με εξαιρετικα υγιεις μελισσες, και διχως η Νοζεμιαση να εχει κανει ποτε την επανεμφανιση της, ειμαι απολυτα βεβαιος οτι εξ αιτιας μιας "τρελλας" ενος ανθρωπου, εγω πλεον σωθηκα απο τα προβληματα του παρελθοντος.

Κατα δε την διαρκεια του χρονου που περασε, η διαρκης ενημερωση που ειχα απο το ΚΕΝΤΡΟ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ, ηταν πραγματικα εκπληκτικη. Αποτελεσματα των εφαρμογων με τα προιοντα Αλοης Βερα σε αλλα μελισσοκομια, ερευνες αναφορικα με τις παθησεις και τις διαφορες καταστασεις των μελισσων, εφθαναν στα χερια μου και με εκανα να σκεφτομαι μηπως ζουμε πραγματικα σε αλλο κοσμο?

Ο ανθρωπος δεν ειναι καν μελισσοκομος.
Πως μπορει και νοιωθει και να γνωριζει τι θελει ο μελισσοκομος και βρισκει παντα τον τροπο να του το παρεχει?
Αναλογιζομουν ποτε, ποια εταιρια, ποιος Συνεταιρισμος, ποιος επιστημονας μου εστειλε στο σπιτι μου ενημερωτικες επιστολες, ενημερωνοντας μου τοσο αμεσα για τις εξελιξεις στην μελισσοκομια?

Τοτε συνειδητοποιησα την τεραστια βοηθεια καi υποστηρηξη που μου παρεχεται, και μαλιστα εντελως δωρεαν, απο εναν ανθρωπο.
Αλεξανδρε σ' ευχαριστω.

Αυτη η συμπεριφορα του Αλεξανδρου, μου εδωσε την ιδεα να ασχοληθω και εγω, αφιερωνοντας λιγο απο τον χρονο μου, για να βοηθησω τους συναδελφους μελισσοκομους να ξεπερασουν και αυτοι τα προβληματα που αντιμετωπιζουν.

Μπορουμε, εδω σε αυτον τον χωρο, να ανταλασσουμε και τις αποψεις μας και να μοιραζομαστε τις εμπειριες μας, οι οποιες θα βοηθησουν και αλλους συναδελφους.

Δημιουργωντας το blog , θα προσπαθησω να το ενημερωνω οσο πιο συχνα μπορω με τα περιστατικα που αντιμετωπιζω και την εξαλειψη μους με τα προιοντα Αλοης Βερα, για να μπορεσουν να μαθαινουν τις εξελιξεις αυτες και αλλοι συναδελφοι μελισσοκομοι, και να γλυτωσουν και αυτοι απο τα παρομοια προβληματα.

Συνιστω δε ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ την χρηση των προιοντων Αλόης Βερα και ειδικα του Χυμου Αλοης Βερα Νο 15 στα μελισσια, εαν θελουμε ν' απαλλαγουμε απο τα προβληματα του παρελθοντος.

Στην διαθεση του καθε συναδελφου που θα ηθελε να με ρωτησει οτιδηποτε αφορα τις εφαρμογες των προιοντων του ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΛΟΗΣ ΒΕΡΑ στις μελισσες.
Νικος

2 σχόλια:

navarxos είπε...

Νίκο να είσε καλά για αυτό το άρθρο που έγραψες και να είσε σίγουρος ότι θα επικοινωνήσουμε. Γιώργος!!

Νικος Αρσενοπουλος είπε...

Γιώργο,
Πήρα το μήνυμα σου και σε ευχαριστω.

Το διαβίβασα αρμοδίως και ο Αλέξανδρος θα επικοινωνήσει σύντομα μαζί σου